Autor ovog teksta je SEO specijalista iz Bosne i Hercegovine, Anel Ciplakovic, vlasnik agencije www.webmajstor.ba. Prava i odgovornost za autorska prava ovog sardžaja pripadaju autoru.
Šta je evergreen sadržaj i kako ga možemo iskoristiti za strategiju marketing sadržaja? Jednostavno rečeno evergreen sadržaj je kontinuirano relevantan i ostaje „svež“ za čitaoce odnosno nije osetljiv na vreme i nastavlja da dovodi saobraćaj dugo nakon što je objavljen. Na primjer, bilo šta napisano o ovogodišnjim predsedničkim izborima nije evergreen sadržaj, jer će zastariti za šest meseci i mnoge ključne reči povezane sa tom temom će završiti na Google groblju i nikada više neće biti tražene. Kako bi bolje objasnili evergreen sadržaj donosimo vam nekoliko uobičajenih formata koje možete uzeti u obzir prilikom stvaranja trajnog sadržaja:
- Liste
- Najbolji saveti
- Tutorijali za fraze „Kako da…“
- Pisanje recenzija za razne proizvode
- Video sadržaj
Ove vrste sadržaja imaju tendeciju da se posvete evergreen pisanju više od drugih formata. Video snimci su posebno efikasni kada treba da ilustrujete kako da nešto preduzmete, poput toga kako zameniti gumu.
Ispod se nalaze neki uobičajeni evergreen formati koji su stari kao i čovečanstvo, ali nikada neće zastariti:
- Ljubav i romansa
- Hrana
- Finansije/štednja novca
- Roditeljstvo
- Gubitak težine
- Posao i karijera
- Kućni ljubimci
Važno je da odaberete evergreen sadržaj koji je relevantan za vaše poslovanje. Ukoliko prodajete kancelarijski opremu, relevantne evergreen teme mogu uključivati „kako održati čistim radni sto“. Najveći problem evergreen sadržaja je da su često najpopularnije teme već pokrivene. U tom slučaju trebalo bi da pretražite tzv. longtail ključne reči koje imaju pristojnu količinu saobraćaja sa slabijom konkurencijom. Ovo će učiniti vaš sadržaj korisnijim i verovatnijim da se pojavi u rezultatima pretraživanja.
Kako napraviti evergreen blog ili tekst?
- Odgovorite na često postavljena pitanja od svojih posetioca
- Pružite savete i objašnjenja
- Objasnite uobičajene pojmove koje mogu biti zbunjujući za čitaoce
Evergreen sadržaj je odličan, ali nemojte misliti da sve što pišete mora biti evergreen. Važne su pravovremene i aktuelne novosti. Najbolja strategija sadržaja uključuje kombinaciju evergreen sadržaja i više aktuelnih tekstova.
Saveti za pisanje Evergreen sadržaja
Sada kada znate šta je evergreen sadržaj i kako funkcioniše, evo nekoliko korisnih saveta za pisanje sadržaja:
- Izaberite prave ključne reči. Već smo spomenuli da su longtail ili ključne reči sa više fraza najbolje. Evergreen sadržaj dobija na vrednosti tek kada uradite pravilno istraživanje ključnih reči.
- Uradite SEO optimizaciju. Sada kada ste uradili istraživanje ključnih reči iskoristite SEO optimizaciju na najbolji mogući način. Dodelite alt tag na svaku sliku, stavite ključnu reč u naslov i podnaslov, takođe bi trebali povezati sličan evergreen sadržaj. To je odlično za SEO, a posetioce usmeravate na dodatne relevantne članke.
- Pišite za početnike. Ponekad verovatno imate potrebu da napišete tekst koji pokazuje vašu stručnost određene teme, ali to učinite na način koji zadovoljava početnike. Eksperti su oni oni kojima treba manje pomoći, tako da su vaša publika početnici i prilagodite svoj sadržaj prema njima.
- Izbegavajte prekomerno tehnički jezik. Uz isti način kao i prethodna napomena početnici često ne razumiju preterano tehnički jezik, stoga pokušajte ga izbegavati kad god je to moguće.
Evergreen sadržaj je mnogo vredan, ali to ne znači da sav vaš sadržaj treba da bude evergreen. Ukoliko objavite te potom zaboravite na svoj sadržaj, nećete dobiti nikakve rezultate za koje se nadate. Umjesto toga, morate uložiti napor kako biste istakli svoj evergreen sadržaj.
Da biste vidjeli je li vaš sadržaj pao u rezultatima pretraživanja tokom vremena, upotrebite Ahrefs. Napominjemo da se konstantno stvara novi sadržaj, a neki će se rangirati za istu ključnu reč kao i vi. Morate održavati svoj sadržaj konstantno svežim da biste ostali na vrhu.