Gugl nam je svima poboljšao i olakšao živote. Za samo nekoliko sekundi i u samo par klikova brzo i lako možemo da dođemo do informacija koje nam trebaju. Bilo da hoćemo da saznamo gde da kupimo neku knjigu ili pretražimo rezultate nekih utakmica ili mečeva, Gugl nam omogućava da jednostavno ukucamo ključne reči i dobijemo željene rezultate. Samim tim, Gugl vodi svoje evidencije o pretraženim pojmovima i jednom godišnje izdaje izveštaje o pretraživanju u svim zemljama.
Svake godine, Gugl izbaci svoj godišnji izveštaj o najpretraživanijim pojmovima u svom pretraživaču. Ovaj izveštaj nam otkriva najpopularnije ključne reči i teme kroz više kategorija.
Na primer, u Srbiji za 2021. godinu ovo je lista najpretraživanijih pojmova na Guglu:
- Nove mere
- Prijava za 30 evra
- Marinko Rokvić
- Đorđe Balašević
- Krizni štab
- Popcat
- Novak Đoković
- NBA
- Crna Svadba
- Euro 2021
Takođe, Gugl je u izveštaj uključio i još dve kategorije najpretraživanijih reči u Srbiji ove godine, uključujući TV serije i sportiste i sportistkinje:
TV serije i rijaliti programi
- Crna svadba
- Zadruga 5
- Squid Game
- Kalkanski krugovi
- Tajna vinove loze
- Pokucaj na moja vrata
- Ginny and Georgia
- Pevačica
- Jedini izlaz
- Vreme zla
Sport
- Novak Đoković
- Milica Mandić
- Kristijan Eriksen
- Rafael Nadal
- Tijana Bošković
- Ivana Španović
- Rodžer Federer
- Jovana Preković
- Stefanos Tsitsipas
- Aleksandar Mitrović
Ove kategorije nam mogu pomoći da vidimo šta su ljudi najviše gledali na TV-u i za koje sportiste i sportistkinje se najviše interesuju. Uz pomoć ovih pretraga koje je Gugl označio kao najpopularnije, možemo s lakoćom dobiti sjajne ideje za stvaranje sadržaja koji će znatno biti posećen.
Osim što je interesantno znati šta su ljudi pretraživali ove godine, ovi podaci nam donose priliku za stvaranje ključnih reči za razne onlajn sadržaje; pogotovo ljudima koje se bave pisanjem tih sadržaja zarad marketing kampanja.
Svi ovi pojmovi predstavljaju jako velike teme kojima smo se svi kao građani bavili ove godine. Ako pogledate detaljnije i malo razmislite, ove velike teme su odlična pomoć za stvaranje “long-tail” ključnih reči za potrebe vašeg biznisa i marketovanja.
Takođe, ako se još malo dublje prokopa, mogu se pronaći konkretna pitanja koja su ljudi postavljali Guglu kako bi nešto pronašli. Takva pitanja takođe donose odlične prilike za stvaranje ključnih reči, ili će vam pak doneti sjajne ideje za sledeći tekst koji želite da objavite.
Ovogodišnji pregled najpopularnijih ključnih reči i pretraga u Srbiji, kao i svaki drugi godišnji pregled, daje ideje i inspiriše na hiljade pisaca, objavljivača sadržaja na internetu, kao i marketare.
Guglovi godišnji izveštaji o popularnim pretragama su super alat i inspiracija za određivanje ključnih reči, ako i za određivanje potencijalnih “long-tail” ključnih reči. Podaci o popularnim pretragama se objavljuju svake godine što je samo po sebi interesantno. Ali, nekad se možete zapitati “Šta ja da uradim s ovom informacijom?”.
Na prvi pogled, ovi podaci nemaju neki značaj, osim da omoguće informacije znatiželjnim ljudima. Ipak, ako se malo bolje zagledate ili ste u marketing industriji, ovi podaci vam mogu doneti odlične rezultate u vašem poslu.