Kreativne tehnike građenja linkova - Infografici - Brisbane Digital

Nema potrebe ponavljati kako je sadržaj koji plasirate jedan od najbitnijih delova SEO kampanje. Izrada sadržaja koji je upadljiv, lako razumljiv i atraktivan nije lak zadatak. Treba da duboko istražite temu i pronađete put da je predstavite na način koji bi mogao da zaseni konkurente. Postoje raznovrsni načini građenja linkova, jedan od originalnih i u svetu često primenljivanih načina je kreiranje infografika. Infografik predstavlja vizuelni prikaz informacija, podataka ili znanja i predstavlja jedan od najmoćnijih načina da se prezentuje sadržaj sa kompleksnim podacima.
Iako su infografici kao pojam postojali davno pre razvitka interneta, tek oko 2008. postaju popularno sredstvo za građenje linkova. Od tada, njihova popularnost veoma naglo raste. Uzmimo kao primer sajt www.digg.com, pre 2008. sajt nije imao više od 4 infografika na početnoj stranici godišnje, da bi već sledeće 2009. dostigao broj od 225 infografika. Ovaj nagli porast se u najvećoj meri može pripisati pažnji koju su infografici počeli da dobijaju od strane SEO kompanija.
Dobar infografik je zabavan, informativan, atraktivan i pamtljiv, on nije samo običan skup grafikona ili dijagrama, nego simbioza kreativnog dizajna i korisnih informacija. Zahvaljujući infograficima informacije se predstavljaju na atraktivniji način koji je mnogo efikasniji od pukih reči i teksta. Kreativna upotreba boje, linije i oblika čini svaki infografik jedinstvenim. Njihova osnovna prednost je što će na prvi pogled zaokupiti vašu pažnju. Mogli biste da budete impresionirani kako je dizajniran, ali ćete kod dobrog infografika zapravo biti više impresionirani korisnim informacija koje ćete dobiti od njega.
Osim privlačenja i držanja pažnje čitaoca, osnovna prednost ovakvog načina pravljenja sadržaja je ta što je infografike lako ubaciti na svoj sajt i ljudima je veoma dostupno i interesantno da ih dele na svojim društvenim mrežama i na svojim sajtovima. Ta mogućnost lakog deljenja je jedna od najvećih prednosti infografika. Ovaj ogromni potencijal infografika može da vam pomogne i sa pasivnim građenjem linkova i mnogima je od neprocenjive koristi pri građenju link portfolija. Sve što vam je potrebno je da jedan infografik koji ste napravili postane viralan i možete se nadati pozamašnom prilivu linkova.
Postoji nekoliko stvari na koje morate da obratite pažnju pri objavljivanju infografika. Prečice koje će vašim posetiocima omogućiti da lako postave vaš infografik na neku od društvenih mreža (Facebook, Twitter, StumbleUpon, Digg, Pinterest) trebalo bi da se nalaze odmah ispod infografika. Ukoliko ih postavite ispod prostora za komentare postoji ozbiljna mogućnost da će ih komentari udaljiti od infografika i time značajno smanjiti broj ljudi koji će ih upotrebiti.
Odmah ispod prečica bi trebalo da se nalazi embed code (kod za ugrađivanje) koji će ljudima koji žele da objave infografik na svom sajtu omogućiti da to lako učine. Ukoliko niste sigurni kako da napravite embed code, možete to lako uraditi pomoću ovog alata: http://seogadget.com/embed-code-generator.
Posle objavljivanja, trebalo bi da se fokusirate na aktivnu promociju infografika. Postoji nekoliko veoma efikasnih načina da upoznate što veći broj ljudi sa vašim infografikom. Promocija putem društvenih mreža je jedan od tih načina. Ukoliko nemate veliku publiku na određenoj društvenoj mreži, možete vaš infografik preporučiti nekome ko ima i nadati se da će ga ta osoba smatrati dovoljno interesantnim da ga dalje promoviše. Pinterest je trenutno jedna od najpogodnijih društvenih mreža za promociju infografika.
Kao što je slučaj i sa drugim tipovima sadržaja (člancima, recimo), i infografike možete nuditi raznim relevantnim blogovima, s tim što infografici imaju čak dve prednosti u odnosu na članke. Naime, jedan infografik možete objaviti na mnogo sajtova bez straha da će vaš sajt biti penalizovan zbog duplog sadržaja, a druga prednost je ta što će veliki broj blogera radije prihvatiti da objavi kvalitetan infografik nego klasičan članak.
Postoji čitav niz sajtova koji prihvataju i objavljuju infografike. Neki od njih su:
http://www.pureinfographics.com
http://visual.ly/
Još jedna od stvari koje možete da uradite je da proverite da li je vaš infografik negde objavljen a da niste dobili link. Kontaktirajte takve sajtove i vidite da li postoji način da ih ubedite da vam daju link. Naravno, neće svi odgovori biti pozitivni, ali ukoliko je vaš infografik relativno popularan, možete dobiti solidan broj linkova na ovaj način.
Dobar način da dodatno iskoristite vreme i trud koje ste uložili u izradu infografika je da mu izmenite format. Možete iskoristiti informacije i slike iz infografika da napravite slide show ili video prezentaciju i time dobijete pristup novoj grupi sajtova. Jedna od alternativa je i izrada aplikacije za mobilne uređaje koja bi bila bazirana na vašem infografiku.
Na kraju, pored svega navedenog, jedna od najvećih prednosti infografika je ta što, iako izrada zaista dobrog infografika zahteva puno vremena i truda, znate da ste napravili nešto zaista korisno i lepo a ne samo doprineli web spam-u objavljivanjem praznog i nepotrebnog sadržaja.
Primer infografika – Is Google Skynet?

References:
http://www.paddymoogan.com/2012/01/14/list-of-infographic-sites-for-link-building/
http://www.seomoz.org/blog/getting-the-maximum-number-of-links-from-your-infographic
http://dejanseo.com.au/data-visualisation-and-all-things-shiny/
http://blog.iacquire.com/2012/05/02/the-blueprint-for-a-successful-infographic-promotion/
http://infonewt.com/blog/2013/1/14/interview-with-eric-enge-about-infographics-in-an-seo-strate.html