Marketing bilo koje vrste zahteva korišćenje spleta veština, od kojih su među najvažnijima analitičnost, poznavanje psihologije i kreativnost. Kao neko ko se već pet godina bavi digitalnim marketingom, u nekoliko navrata sam video da odlične ideje ne budu ostvarene isključivo zbog odsustva hrabrosti. Ovo je priča o hrabrosti, i neverovatnom rezultatu koji je postigao marketinški tim kompanije EAT24.
Kako je sve počelo
EAT24 je američki servis za dostavu hrane, međutim ono što njih razlikuje od ostalih kompanija jeste tim izuzetno talentovanih marketing stručnjaka, u čije kvalitete ćete se uveriti čim zavirite u njihov blog. Svaki njihov članak je nestvarno duhovit (kao primer prilažemo ovaj članak gde u formi pisma za raskid objašnjavaju zašto su ugasili svoj Facebook page).
Analitičnost
Shvativši da među korisnicima i fanovima imaju i nekoliko porno zvezda, odlučili su se da detaljnije analiziraju ideju reklamiranja na porno sajtovima. Ono što je bio njihov zaključak, jeste da ogroman broj Amerikanaca posećuje porno sajtove (situacija nije ni malo različita ni kod nas), a cena reklama na ovim sajtovima uopšte nije visoka (što je za njih bilo veliko iznenađenje).
Cena po hiljadu impresija(CPM – kako se to u svetu digitalnog marketinga kaže), je bila takva da se za 10 puta manje potrošenih para moglo dobiti jednako prikazivanja reklame kao od Facebooka, Twittera i Google-a zajedno.
Kreativnost
Na red je došla kreativnost. Kreirani su sjajni baneri sa dvosmislenim porukama koji će se bitno razlikovati u odnosu na ostale reklame na porno sajtovima:
Testiranje
Naravno kao što bi svaki pravi marketing stručnjak uradio, odrađeno je A/B testiiranje. Utvrđeno je da je na reklame pored video snimaka kliknuto pet puta više u odnosu na reklame koje su se nalazile na početnoj stranici sajtova (zaključili su da se razlog za to nalazi u samom ponašanju posetilaca sajta, tj. primarnog razloga zbog kojeg su i posetili sajt. Činjenica stoji da prilikom dolaska na porno sajt ljudima nije puno stalo do hrane, međutim kada pogledaju šta su želeli, situacija se menja, a pored toga, tu je bila i subliminalna poruka tokom čitavog gledanja filma koja je preporučivala hranu).
Rezulati?
Tri puta više ljudi videlo je njihovu reklamu na porno sajtovima nego na Facebook-u, Twitteru i Google-u zajedno. Na desetine hiljada Amerikanaca je kliknulo na reklamu, a sve to rezultiralo je velikim povećanjem prodaje u trenucima prikazivanja reklama. Sve to postignuto je sa 10% budžeta potrošenog u odnosu na troškove reklamiranja na Facebook-u, Twitteru i Google-u. Pored toga, 90% kupovina došlo je od novih korisnika, što znači da su pogodili za njih potpuno novo tržište. Retencija novih korisnika bila je 4 puta veća u odnosu na korisnike koji su došli sa Facebook-a.
Kako iskoristiti pun potencijal ovakve kampanje?
Vest o njihovim reklama ubrzo je postala popularna na Reddit-u i Buzzfeed-u, a EAT24 je napisao blog post o svojoj kampanji. Taj blog post je od tada pa do danas dobio linkove na više od 276 različitih sajtova (između ostalih The Guardian, CNBC i mnogi drugi), čime je izuzetno ojačana SEO vrednost sajta.
Ako želite da se detaljno informišete o nastanku, razvoju i realizaciji opisane parmetinške kampanje, posetite njihov originalni blog post.