Da li ste i vi primetili emoticons u Google rezultatima?
Veoma je zanimljivo videti da Google ali i ostali pretraživači prikazuju smiley i ostale emoticons svojim rezultatima, kako u naslovu sajta, tako i u opisu. Sigurno je da ako se pametno iskoristi, ovo može da poboljša CTR (Click–through rate) jer među 10 rezultata nije lako privući pažnju, osim ako niste na prvom mestu. Uvek je dobro razlikovati se od drugih 9 rezultata, ali ključna reč je tu razlikovati se. Pitanje je šta će se desiti ako većina sajtova krene da koristi emoticons?
Naravno tu je i pitanje svih pitanja, kako će smiley u vašem title-u, uticati na rangiranje stranice? Mi odmah postavljamo ekperiment na našem sajtu kao i na sajtu naših prijatelja. Oba sajta se dobro rangiraju za određene fraze. Videćemo da li se rezultati menjaju ako title zadrži istu dužinu, ali se na početak naslova ubaci emoticons. Dok ovo ne utvrdimo naša preporuka je da isprobate korišćenje emoticons-a samo u meta descriptions.
UPDATE 24/04/2015
Smajli na našem sajtu je indeksiran i pojavljuje se u Google rezultatima. Za sada smo i dalje na prvom mestu za pretragu “SEO Srbija”
UPDATE 25-26/04/2015
Smajli na našem sajtu više nije vidljiv u Google rezultatima (desktop windows chrome, ni mobile android). I dalje smo na prvom mestu za pretragu “SEO Srbija”. Ali ostali emoticons na neki drugim sajtovima su vidljivi, tako da je upitanju problem oko ovog pojedinačnog smajlija kojeg Google iz nekog razloga više neprepoznaje.
ZAKLJUČAK 7/7/2015
Smajli koji smo postavili na našem i još jednom sajtu nisu uvek vidljivi u Google rezultatima. Nismo sigurni zašto je to tako, pod istim usluvima na istom browseru, istom racunaru, istoj IP adresi. Ono sto jesmo sigurni je to da sam smajli nema negativnog uticaja na pozicioniranje na Google-u, čak i kada stoji na samom početku title tag-a. Ukoliko imate drugačija iskustva javite nam!