Smiley ikonice u Google Rezultatima?

Da li ste i vi primetili emoticons u Google rezultatima? Veoma je zanimljivo videti da Google ali i ostali pretraživači prikazuju smiley i ostale emoticons svojim rezultatima, kako u naslovu sajta, tako i u opisu. Sigurno je da ako se pametno iskoristi, ovo može da poboljša CTR (Click–through rate) jer među 10 rezultata nije lako privući pažnju, osim ako niste na prvom mestu. Uvek je dobro razlikovati se od drugih 9 rezultata, ali ključna reč je tu razlikovati se. Pitanje je šta će se desiti ako većina sajtova krene da koristi emoticons? Naravno tu je i pitanje svih pitanja, kako će smiley u vašem title-u, uticati na rangiranje stranice? Mi odmah postavljamo ekperiment na našem sajtu kao i na sajtu naših prijatelja. Oba sajta se dobro rangiraju za određene fraze. Videćemo da li se rezultati menjaju ako title zadrži istu dužinu, ali se na početak naslova ubaci emoticons. Dok ovo ne utvrdimo naša preporuka je da isprobate korišćenje emoticons-a samo u meta descriptions. UPDATE 24/04/2015 Smajli na našem sajtu je indeksiran i pojavljuje se u Google rezultatima. Za sada smo i dalje na prvom mestu za pretragu “SEO Srbija” UPDATE 25-26/04/2015 Smajli na našem sajtu više nije vidljiv u Google rezultatima (desktop windows chrome, ni mobile android). I dalje smo na prvom mestu za pretragu “SEO Srbija”. Ali ostali emoticons na neki drugim sajtovima su vidljivi, tako da je upitanju problem oko ovog pojedinačnog smajlija kojeg Google iz nekog razloga više neprepoznaje. ZAKLJUČAK  7/7/2015 Smajli koji smo postavili na našem i još jednom sajtu nisu uvek vidljivi u Google rezultatima. Nismo sigurni zašto je to tako, pod istim usluvima na istom...
21. April – Dan D Za Rezultate Pretraga Preko Mobilnih Uređaja

21. April – Dan D Za Rezultate Pretraga Preko Mobilnih Uređaja

Primetili ste promene na našem sajtu od kako ste ga poslednji put posetili?  Niste se prevarili. Zaista, redizajnirali smo ga, a u nastavku teksta možete i pročitati koji je razlog za to.   Kao što već verovatno i znate, Google-ov algoritam se često menjao kroz vreme, i svaka promena je manje ili više uticala na promenu rezultata u pretragama. Cilj je bio kako sprečiti spam i manipulaciju rezultatima, tako i omogućiti kvalitetnijim sajtovima da se bolje rangiraju, ali i prilagoditi same rezultate pojedincu koji pretražuje. Baš jedan takav update Google-ovog algoritma nas očekuje 21.04.2015. godine.   Update koji utiče na pretrage sa mobilnih uređaja   Dakle, Google je najavio da od 21.04.2015. godine rezultati pretraga sa mobilnih uređaja neće biti isti kao pre toga. Već dugo se šuškalo, da na rangiranje sajta utiče da li je sajt “mobile friendly” ali konačno smo od Google-a dobili zvaničnu potvrdu.   Ovde je važno napomenuti nekoliko stvari. Za početak, za razliku od nekih drugih Google-ovih update-a, koji su uticali samo na određene jezike, ovaj update će uticati na pretrage širom sveta. Takođe, pitanje koje mnogi postavljaju je da li je bolje imati mobilnu verziju sajta, ili responsive dizajn.   Šta je to responsive dizajn   “Responsive” sajtovi su sajtovi koji se sami prilagođavaju uređaju sa koga im se pristupa (odnosno veličini njihovog ekrana), bilo da su u pitanju desktop, laptop računari, tableti ili mobilni telefoni. Ukoliko vas zanima kako vaš sajt izgleda kada mu se pristupi sa nekog od različitih uređaja, to možete proveriti na ovom sajtu.   Mobilna verzija ili responsive dizajn   U suštini, sa aspekta Google-a i vašeg rangiranja,...

SMX Minhen 2015

  Kao i prošle godine naš tim drži prezentaciju na najuglednijoj svetskoj SEO konferenciji – SMX. Prezentacija našeg CEO-a Dejana Petrovića, The Fine Art of Link Earning, je oduševila sve prisutne, uključujuci i najpoznatijeg svetskog SEO stručnjaka Rand Fishkin-a. One of the best decks on link earning I’ve seen http://t.co/1mECtaV5Ju from @dejanseo — Rand Fishkin (@randfish) March 17,...

Konferencije u Martu 2014.

Naši stručnjaci su već godinama redovni predavači na konferencijama širom Australije. Zadovoljstvo nam je da Vas obavestimo da će u Martu mesecu ove godine predstavnici naše firme učestvovati na dve prestižne Evropske konferencije, Webiz – Srbija i SMX Munich – Nemačka. Post by Brisbane Digital...

Gostujući Autor: Novi servis za procenu kvaliteta onlajn sadržaja

Kao pisci, čitaoci, izdavači i urednici mi smo svedoci velike proliferacije onlajn sadržaja, podjednako dobrih i loših. U ovakvoj situaciji, svakako su nam potrebni novi alati i servisi koji će proceniti te sadržaje. Tim sastavljen od troje poznavalaca internet tehnologija u različitim oblastima, Ilija Šuša, Dragutin Miletić i Dejan Nikolić, udružili su snage, svoje iskustvo i znanje, i kreirali Author Insights, web analitički servis dizajniran da poboljša onlajn izdavaštvo i sam onlajn sadržaj. U intervjuu za startit.rs, Dejan Nikolić, urednik velikog broja onlajn i štampanih magazine sa iskustvom u web analitici, objasnio je da servis koristi compound metriku tj. Content Performance Indicator (Indikator za analizu sadržaja – CPI). Kada servis prikupi infromacije sa socijalnih mreža i sa sajtova gde je sadržaj objavljen (click streams), iskoristiće različite pokazatelje (različite vrednosti koje opisuju učinak teksta ili aktivnost autora na sajtu)  da sortira te podatke. Kompleksan algoritam će potom klasifikovati te podatke i kreiraće formula na osnovu njih, a mi ćemo, nakon toga, dobiti broj između 0 i 1000, tj. Indikator za analizu sadržaja (CPI). Brojevi iznad 500 nam pokazuju da autor povećava i doprinosi kvalitetu standarda teksta, i samim tim poboljšava i sadržaj na sajtu. Ako je broj manji od 500, autor snižava taj kvalitet. Pitanje je – kako će ustvari nama Author Insights da pomogne? Nikolić je u istom intervjuu istakao da trenutno, po njemu, postoje dva problema – na prvom mestu je onlajn izdavaštvo koje koristi reklamni model da proceni učinak teksta (koristi osnovnu metriku kao što je broj pregleda stranice ili broj novih korisnika), dok, sa druge strane, i autori imaju problem sa načinom plaćanja, pošto su plaćeni...

Google Street View u Srbiji!

Šta je to Google Street View? * 24/07/2014. Google Street View proradio i u Srbiji Puno se prašine diglo oko dolaska Google Vozila u Srbiju. U oktobru 2013. godine smo primili poziv od Radija Beograd, sa pitanjem da objasnimo šta je to zapravo Google Street, i koje su prednosti i mane. Mnogi ljudi u Srbiji nisu sigurni o čemu se radi pa evo kratkog objašnjenja na našem blogu. Google Street View je dodatak Google Mapama, koji nam omogućava da zumiramo mape do nivoa da se “prošetamo ulicama” nekog grada. To činite tako što malog čovečuljka iz doljnjeg desnog ugla prevučete, i stavite u bilo koju ulicu na mapi. Prednosti Google Street View-a: Lakše pronalaženje objekata, ulica i puteva na Google Mapama. Npr. Ukoliko živite u Novom Sadu a idete na razgovor za posao u Beograd, možete kod kuće prvo pogledati kako tačno da stignete do željene lokacije, gde da se parkirate, i čak da pronadjete samu zgradu u koju treba da udjete.  Šta Srbija dobija?  Sigurno da ova aplikacija može samo da pomogne turizmu Srbije. Mane: Privatnost i bezbednost. Ukoliko neko zeli da opljačka neki objekat, Google Street View mu sigurno može olakšati planiranje. Kako da uklonim svoju kuću sa Google Street View-a? Ukoliko želite da Google zamutni ili ukloni odredjene snimke (npr. Vaše kuće), u svakom trenutku dok se nalazite na Google Street View, u donjem desnom uglu možete da kliknete na “Report a Problem”. Potom treba da popunite kratak formular i stisnete dugme “submit”. Da li nas Google sada prati i zna kuda se mi krećemo?  Naravno da ne. Google-ovi automobili ili eventualno bicikli će proći jednom kroz sve...

Pingvini, Pande i Kolibri

Pingvin vs Panda vs Kolibri U poslednje vreme Google je bio veoma aktivan. Početkom Oktobra izašao je novi Pingvin update, a u Septembru nam je saopšteno da već mesec dana Google koristi potpuno novi algoritam nazvan Hummingbird. Alat Algoroo koji je razvila naša matična firma Dejan SEO pty ltd veoma dobro zapaža sve promene u Google-ovom algoritmu. Na njemu se potvrdjuju tvrdnje koje dolaze iz Google-a da se algoritam svakodnevno unapredjuje. Evo kratkog pregleda: Pingvin:  Utiče na sajtove koji imaju loše, spam linkove, i linkove koji koriste previše optimizovani anchor text. Rešenje: Ukloniti linkove sa spam sajtova, menjati anchor text tako da ne oslikava tačno reči za koje želite da se pozicionirate. Panda: Utiče na sajtove koji imaju loš, nekvalitetan sadržaj. Kao rezultat ovog update-a, sajtovi koji se popularno nazivaju “Kontent Farme” se više nepojavljuju u Google pretragama. Rešenje: Na vašem sajtu mora da postoji samo unikatan, kvalitetan sadržaj. Hummingbird (Kolibri): Za razliku od Pingvina i Pande koje su nadogradnje Google algoritma, Hummingbird je potpuno novi algoritam. Da ne bude zabune u sebi i dalje sadrži i Pingvin i Panda update. Razlog zbog kojeg se Google odlučio na promenu kompletnog algoritma je taj što ljudi sve više umesto prostih pretraga, postavljaju Google-u pitanja. Napr. “Gde je najbliži McDonalds?” za razliku od proste pretrage “McDonalds, Beograd”. Rešenje: Hummingbird za sada nije napravio veće probleme, tako da je teško pričati o nekim rešenjima. Logički zaključak je da je prisustvo u Google Mapama (Google Local) za nijansu važnije. Takodje moguće je da ukoliko imate sadržaj koji daje odgovore na neka pitanja, možete imati više koristi ukoliko taj sadržaj formulišete kao jasne odgovore....

Brisbane Digital VIP Prezentacija u Beogradu

KAKO BITI PRVI NA GOOGLE-u? Gostovanje Dejana Petrovića u Beogradu 21. i 25. Jun 2013.   Dejan Petrović, globalni inovator u oblasti optimizacije internet pretrage, osnivač kompanije Brisbane Digital, jedne od najuspešnijih SEO/SEM kompanija u Australiji i jedne od vodećih u svetu, koja je svoje predstavništvo ima i u Srbiji, održao je prezentaciju za predstavnike medija i kompanija u Beogradu o najnovijim tendencijama u ovoj oblasti. Na prezentaciji za medije, bilo je prisutno više od 20 predstavnika najvećih medijskih kuća i uticajnih web portala koji se bave informacionim tehnologijama – Blic, Politika, Pregled, Biznis i Finasije, IT Market, PC Press, Polarotor … Sa predstavnicima medija Dejan je strpljivo odgovarao na sva pitanja koja se tiču budućnosti SEO-a u Srbiji. Prenosimo odgovore na neka od njih:   Koliko je važno biti vidljiv na Google-u? Od izuzetne je važnosti da budete vidljivi na Google-u. 90% prometa za određenu ključnu reč ide na prvu stranicu Google pretrage, a 36% od ukupnog prometa zauzima prvi rezultat na Google stranici. SEO je važan deo marketing miksa, koji povezuje sve ostale njegove delove i maksimizira njihov pojedinačni efekat. Mi smo to testirali na slučaju naše vlastite kompanije Brisbane Digital (odns. Dejan SEO u Australiji). Počeli smo kao mala kompanija, od 5 – 6 zaposlenih. Koristeći SEO metode, visoko smo se pozicionirali na Google-u i svi su verovali da smo velika kompanija. Tako su počeli da stižu veliki poslovi, klijenti kojima smo uvećavali vrednost njihovog biznisa pomerajući ih na skali Google pretarge. Što ste više pozicionirani na Google-u, ne samo da povećavate broj poseta na vašem sajtu, već jačate i vaš brand image i reputaciju. Imali...

SEO Taktike za Upravljanje Vašom Online Reputacijom

Online reputation management (ORM) pomaže kompanijama i pojedincima da eliminišu ili smanji štetu izazvanu negativnim objavama na internetu koje su visoko rangirane na pretragama za njihovu kompaniju, brend ili pojedinca. Cilj je obezbeđivanje da pojedinci ili brend izgledaju što bolje na Internetu. Da bi se to postiglo treba da se kontrolišu online rezultati pretrage koji mogu negativno uticati na vaš posao i i na to kako će potencijalni klijenti da vas dožive. Čak i posle mnogo godina besprekorne poslovne prakse, jedan negativan događaj može obojiti imidž vašeg brenda u javnosti na duže vreme. Jedan od načina da se borite protiv tih pretnji je kroz strategiju upravljanja reputacijom, koja može početi sa Search Engine Optimization (SEO). Ključ dugoročnog uspeha Online reputation management (ORM) je kontinuirani monitoring svih budućih referenci i spominjanja imena/brenda na internetu u bilo kom kontekstu. Kada proaktivno delujete vezano za svoj brend i ugled vi ste u mnogo boljoj poziciji da se izborite sa potencijalno negativnim rezultatima. Uklanjanje uvredljivih stranica je teško, međutim, ciljana upotreba SEO-a i Social Media Marketing-a omogućava da se sklone takve stranice nadole u listi pretraživača  gde će privlačiti mnogo manje pažnje. Iako možda nećete biti u mogućnosti da uklonite sve štetne sadržaje sa Interneta, postoji dobra šansa da minimalizujete uticaj koristeći SEO tehnike. Evo kako da počnete. Prvi korak  je analiza i sagledavanje stanja u pretraživačima. Jednostavno upišite vaše ime ili brend u pretraživač i pregledajte rezultate, saznajte šta tačno želite od rezultata da potisnete a šta da istaknete. Kada znate šta želite i sa čim raspolažete možete da planirate svoju strategiju u skladu sa tim. Podesite google alerts za vaše ime,...