Google Uklanja PageRank Toolbar

Google Uklanja PageRank Toolbar

Google je najavio da će u narednim nedeljema ukloniti vidljivost PageRanka. Ova vest je u poslednjih nekoliko dana odjeknula SEO svetom, ali pre nego što se dotaknemo koliko će to uticati na SEO, da krenemo od početka. Šta je to Google PageRank Google PageRank je ocena kvaliteta koju Google dodeljuje svakoj stranici na web-u, i ta ocena može biti od 0 do 10. Što je ocena veća, to znači da Google više vrednuje tu stranicu, smatra je kvalitetnom i relevantnom, i šanse za njeno kvalitetno rangiranje su veće. PageRank je zapravio bio nešto što je razlikovalo Google od ostalih konkurentskih pretraživača, ne toliko zbog samog PageRanka, koliko zbog toga što je omogućio kvalitetnije i relevantnije rezultate pretrage. Kako je PageRank uticao na SEO PageRank je imao ogroman uticaj na SEO. Sve je počelo 2000. godine, kada je Google pustio u javnost prvu verziju toolbar-a, koji je pokazivao vrednost PageRank-a. Posle toga, cela priča u SEO svetu svela se na PageRank. Ukoliko ste želeli da dobijete link, PageRank sajta sa koga dobijate link je bio najvžnije pitanje. Porastom PageRanka, mogli ste svom klijentu opravdati ulaganja. Prvo pitanje potencijalnih klijenata je uvek bilo o PageRank-u. Koliko je PageRank bio bitan, pokazao je i ovaj eksperiment Dejana Petrovića, osnivača i vlasnika naše matične kuće DEJAN MARKETING: https://dejanseo.com.au/hijack/ Sve ovo uticalo je na stvaranje mreža spamerskih SEO sajtova, koji su veštački “budžili” PageRank i prodavali svoje linkove, ali i do ostalih spamerskih SEO tehnika. Uvidevši grešku, ljudi iz Google-a su pre jedno 2 godine rešili da više ne update-uju PageRank toolbar. Google je nastavio da update-uje rezultate PageRank-a, samo je prestao da pokazuje nove rezultate....
Disavow Linkova – Kada, Kako i Zašto  Se Radi

Disavow Linkova – Kada, Kako i Zašto Se Radi

Disavow linkova je proces uklanjanja linkova ka vašem sajtu. Kao što je poznato, linkovi upućeni sa drugih sajtova ka vasem je veoma bitan faktor koji će uticati na rangiranje vašeg sajta. Međutim, kao i što postoje linkovi koji doprinose boljem rangiranju jednog sajta, tako postoje i oni koji mogu naštetiti i dovesti sajt u opasnost od Google penala. Kada i zašto se koristi disavow Disavow se koristi u dva slucaja. U oba slucaja kada posedujete linkove lošeg kvaliteta usmerene ka vašem sajtu. Disavow se radi ili kao mera predostrožnosti kako bi se izbegla situacija da sajt bude penalizovan, ili kao mera kojom se pokušava ukloniti penal od Google-a. Kako se radi disavow linkova Disavow linkova se radi upload-ovanjem liste linkova koje želite da Google ne računa. Fajl koji kreirate ćete submit-ovati u “disavow links tool” koji je deo Google Search Consol-a, medjutim o tome ćemo nešto kasnije, krenimo redom.  Postoji nekoliko koraka koje morate napraviti , a prvi korak u ovom postupku jeste pravljenje liste svih linkova ka vašem sajtu. Kreiranje liste svih linkova   Postoji nekoliko načina da dodjete do vaših linkova. Svakako ne treba da preskocite linkove koje vam prikazuje Google Search Console (odnosno Google Webmaster Tools kako se nekad zvao), ali takođe možete i koristiti plaćene alate kao što su ahrefs, majestic, opensite explorer i mnogi drugi.Ono što treba da znate je da Google ne prikazuje sve linkove koje je indeksirao kao i da će vam svi ovi alati prikazati nešto drugačije rezultate, pa nije na odmet koristiti više alata kako bi se dobilo što više linkova koje treba proveriti.    Provera linkova   Kada pred sobom imate...
Call To Action – Poziv Na Akciju – Kako Povećati Konverziju

Call To Action – Poziv Na Akciju – Kako Povećati Konverziju

Ultimativni cilj svakog marketinga, uključujući i internet marketing jeste prodaja. Često, su aktivnosti jedne marketinške kampanje usmerene u cilju što veće posete, a zanemaruje se mogućnost povećanja procenta konverzije.   Prilikom posete nekog sajta, potencijalna mušterija se u relativno kratkom roku odluči za kupovinu, da ostvari kontakt ili da napusti sajt. Jedan od načina za povećanje procenta korisnika sajta koji su kupili proizvod (ili uslugu) ili vas kontaktirali jeste upravo “call to action” ili “poziv na akciju” dugmeta.   Šta je to poziv na akciju   “Call to action” je svojevrsni element koji korisnika sajta poziva na određenu akciju. Kod klasičnih biznis sajtova, ovaj element uglavnom može biti postavljeno u cilju kupovine proizvoda ili ostvarivanja kontakta sa preduzećem, dok kod blogova, i ostalih sajtova može biti donekle raznovrsnije (npr. registracija na sajt, prijava na newsletter, i slično).   Zašto?   Na ovo pitanje odgovor je jednostavan. Dobar poziv na akciju sigurno uvećava konverziju. Iskustva su pokazala da se po postavljanju poziva na akciju, konverzija povećava i do nekoliko puta. Jedan od primera možete pročiti ovde.   U čemu je tajna? Pa kao i uopšte u marketingu, sve je u psihologiji. Jedno dugme koje konstantno skreće pažnju i poziva vas da nešto učinite (zbog čega ste vi i posetili taj sajt), teško da može biti ignorisano.   Poziv na akciju je takođe veoma bitan za PPC kampanje. Naime, samim tim što povećava konverziju, poziv na akciju smanjuje “bounce rate”, što utiče na povećanje quality score-a, koji utiče na pozicioniranje i cenu PPC kampanje. Iz istog razloga, poziv na akciju moze biti bitan i za SEO. Kao što je poznato, ponašanje...
Turbulencije U Google Rezultatima Tokom Vikenda – Nije Penguin, Za Sada Samo “Standardan” Update Kvaliteta Pretrage

Turbulencije U Google Rezultatima Tokom Vikenda – Nije Penguin, Za Sada Samo “Standardan” Update Kvaliteta Pretrage

Tokom vikenda zabeležen je veoma veliki broj promena u rezultatima Google pretraga. Već u subotu pažnju ljudi iz SEO sveta, privukle su velike turbulencije u SERP-u, međutim to nije ništa naspram onoga što nas je dočekalo u nedelju. Zapravo, nedelja je bila turbulentniji dan od bilo kog u 2015. godini i bilo je više promena čak i nego za Google-ov update Penguin 3. Veličinu promena koje su se dogodile možete videti i na slici preuzetoj sa sajta Algoroo:   S obzirom na činjenicu da je ovo za Google zaista neuobičajen potres, kao i na činjenicu da je Penguin 4 bio najavljivan još za decembar 2015. godine, mnogi su pomislili da se radi o novom update-u Penguin algoritma. Ipak Zineb Ait je prva iz Google-a potvrdila da se u ovom slučaju ne radi o Penguin-u, već da je reč o jednom od standardnih update-ova koji se odnose na kvalitet pretrage:   @RaphSEO @seof1 @korleon38 @abondance_com en effet. Il ne s’agit pas de Penguin — Zineb Ait (@Missiz_Z) January 12, 2016   Ono što se da primetiti, uzimajući u obzir iskustva webmastera širom sveta, jeste da je ovo update koji je obuhvatio i područja van engleskog govornog područja (odnosno širom planete). Pored toga, ne treba zaboraviti i da ovo nije Penguin 4, i da se on tek očekuje. Tako da potresi u Google rezultatima tek slede. Šta je to Penguin update? Penguin Update je deo Google-ovog algoritma koji je za cilj imao da prepozna kvalitet linkova i da se bori protiv raznih spamerskih taktika koje su za cilj imale da sajtovima u očima Google dignu vrednost i na taj način se izbore za bolje rangiranje....

Istraživanje Pokazalo, Amerikance Srbija Asocira na Hladnoću i Rat

Osnovni Podaci: Postavljeno pitanje: Na šta prvo pomislite kada čujete “Serbia”? (Whats the first thing that comes to your mind when you hear ‘Serbia’? Tip odgovora: Upisati sopstveni odgovor. Nema ponuđenih odgovora. Najčešći odgovori: Hladnoća (Cold) i Rat (War) Broj učesnika: 501 Period istraživanja: 5.12. 2015 – 10.12.2015. Lokacija: Država New York, USA Ovo istraživanje su sproveli Brisbane Digital doo i obrazovni portal Edukacija.rs. Cilj istraživanja bio je dobijanje podataka o tome šta ljudi u Sjedinjenim Američkim Državama zaista znaju o Srbiji. U istraživanju je učestvovao 501 stanovnik države New York. Evidentno je da Amerikance Srbija asocira na Sibir (eng. Serbia/Siberia) i zbog toga je hladnoća na prvom mestu. Deo ispitanika je svesno odgovorio “rat”, povezujući Srbiju sa građanskim ratovima u Jugoslaviji. Takođe, deo ispitanika koji povezuje Srbiju sa ratom je mešao Srbiju sa Sirijom.  Kompletne rezultate istraživanja možete skinuti na ovom linku.   Zanimljivi Odgovori: Među ostalim odgovorima našli su se i: Europe (11 odgovora, 2.2%), Croatia (2.2%), Djokovic (1.8%) Bosnia (1.6%), Belgrade (0.8%), Yugoslavia (0.8%), Vlade Divac (0.4%), Slobodan Miloshevic (0.4%). Tu su i odgovori vezani za Prvi Svetski Rat, Bliski Istok, izbeglice, arape itd. Top Lista:   Više o zaključcima istraživanja možete pročitati na portalu Edukacija.rs.  ...
Novi Izgled Lokalnih Rezultata na Google-ovoj Pretrazi

Novi Izgled Lokalnih Rezultata na Google-ovoj Pretrazi

U poslednja dva meseca bili smo svedoci velikog broja promena vezanih za Google. Nakon što je objavljena vest o Alfabetu, uticaja koju je ta vest imala na berzu, kao i promene Google-ovog logo-a, došao je red na prve promene u vezi sa rezultatima Google pretraga.   Promena koju ste mogli da primetite jeste novi izgled “lokalnih rezultata”. “Lokalni rezultati” su rezultati koji pomažu osobi koja pretražuje da najlakše dodje do firme (biznisa) za uslugu koju je ta osoba tražila. Dakle, ukoliko ste u Google ukucali frazu ‘zubari Novi Sad’ dobićete ovakve rezultate: Kao što se sa slike može videti, prva dva rezultata u ovom slucaju predstavljaju adwords, odnosno Google oglase. Zatim sledi jedan “organski” (“prirodni”) rezultat pretrage, a za njim sledi tri “lokalna rezultata”, posle čega slede ostali “organski” rezultati Google pretrage. Više lokalnih rezultata dobije se u ovom slučaju klikom na polje gde piše “more zubari”. Lokalni rezultati su nekad pozicionirani direktno ispod Google oglasa, dok je nekada iznad lokalnih rezultata smešten određeni broj prirodnih rezultata, sve zavisi od slučaja do slučaja.   Ono što je značajno za sve one koji se bave ovom industrijom jeste da se rangiranje sajtova na “lokalnim pretragama” nije bitno promenilo, što znači i da su svi faktori koji utiču na rangiranje sajtova na rezultatima “lokalnih pretraga” ostali isti.      ...

Od 21.08. Tvitovi Ponovo u Gugl Rezultatima

Posle obnove saradnje Google-а, i Twitter-a početkom ove godine, od juče 21.08. Tvitovi se posle četvorogodišnje pauze ponovo nalaze u Gugl rezultatima na desktop pretragama. Pogledajte na koji način su ovu vest objavili Gugl i Tviter: You got it, @google. We’ll bring the Tweets. 🎉 — Twitter (@twitter) August 21, 2015 Šta saranja Google-a i Twitter-a znači za SEO? Prvo treba naglasiti da se pojavljivanje Tvitova u Gugl rezultatima za sada odnosi samo na englesko govorno područije. Logički gledano, s obzirom da Gugl opet ima “firehose” pristup podacima sa Tvitera, za očekivati je da “social” signali sa Tvitera dobiju nešto veću vrednost. Takođe, brendovi koji imaju aktivan Tviter nalog dobili su dodatni blok u rezultatima:     Naravno najveća promena je to što ćemo na Guglu moći da vidimo Tvitove u realnom vremenu, i dobijamo brze informacije o dogadjajima dok se oni dešavaju. To je ono sto Gugle nije mogao da ima bez direktnog pristupa Tviteru.  ...

Smiley ikonice u Google Rezultatima?

Da li ste i vi primetili emoticons u Google rezultatima? Veoma je zanimljivo videti da Google ali i ostali pretraživači prikazuju smiley i ostale emoticons svojim rezultatima, kako u naslovu sajta, tako i u opisu. Sigurno je da ako se pametno iskoristi, ovo može da poboljša CTR (Click–through rate) jer među 10 rezultata nije lako privući pažnju, osim ako niste na prvom mestu. Uvek je dobro razlikovati se od drugih 9 rezultata, ali ključna reč je tu razlikovati se. Pitanje je šta će se desiti ako većina sajtova krene da koristi emoticons? Naravno tu je i pitanje svih pitanja, kako će smiley u vašem title-u, uticati na rangiranje stranice? Mi odmah postavljamo ekperiment na našem sajtu kao i na sajtu naših prijatelja. Oba sajta se dobro rangiraju za određene fraze. Videćemo da li se rezultati menjaju ako title zadrži istu dužinu, ali se na početak naslova ubaci emoticons. Dok ovo ne utvrdimo naša preporuka je da isprobate korišćenje emoticons-a samo u meta descriptions. UPDATE 24/04/2015 Smajli na našem sajtu je indeksiran i pojavljuje se u Google rezultatima. Za sada smo i dalje na prvom mestu za pretragu “SEO Srbija” UPDATE 25-26/04/2015 Smajli na našem sajtu više nije vidljiv u Google rezultatima (desktop windows chrome, ni mobile android). I dalje smo na prvom mestu za pretragu “SEO Srbija”. Ali ostali emoticons na neki drugim sajtovima su vidljivi, tako da je upitanju problem oko ovog pojedinačnog smajlija kojeg Google iz nekog razloga više neprepoznaje. ZAKLJUČAK  7/7/2015 Smajli koji smo postavili na našem i još jednom sajtu nisu uvek vidljivi u Google rezultatima. Nismo sigurni zašto je to tako, pod istim usluvima na istom...
21. April – Dan D Za Rezultate Pretraga Preko Mobilnih Uređaja

21. April – Dan D Za Rezultate Pretraga Preko Mobilnih Uređaja

Primetili ste promene na našem sajtu od kako ste ga poslednji put posetili?  Niste se prevarili. Zaista, redizajnirali smo ga, a u nastavku teksta možete i pročitati koji je razlog za to.   Kao što već verovatno i znate, Google-ov algoritam se često menjao kroz vreme, i svaka promena je manje ili više uticala na promenu rezultata u pretragama. Cilj je bio kako sprečiti spam i manipulaciju rezultatima, tako i omogućiti kvalitetnijim sajtovima da se bolje rangiraju, ali i prilagoditi same rezultate pojedincu koji pretražuje. Baš jedan takav update Google-ovog algoritma nas očekuje 21.04.2015. godine.   Update koji utiče na pretrage sa mobilnih uređaja   Dakle, Google je najavio da od 21.04.2015. godine rezultati pretraga sa mobilnih uređaja neće biti isti kao pre toga. Već dugo se šuškalo, da na rangiranje sajta utiče da li je sajt “mobile friendly” ali konačno smo od Google-a dobili zvaničnu potvrdu.   Ovde je važno napomenuti nekoliko stvari. Za početak, za razliku od nekih drugih Google-ovih update-a, koji su uticali samo na određene jezike, ovaj update će uticati na pretrage širom sveta. Takođe, pitanje koje mnogi postavljaju je da li je bolje imati mobilnu verziju sajta, ili responsive dizajn.   Šta je to responsive dizajn   “Responsive” sajtovi su sajtovi koji se sami prilagođavaju uređaju sa koga im se pristupa (odnosno veličini njihovog ekrana), bilo da su u pitanju desktop, laptop računari, tableti ili mobilni telefoni. Ukoliko vas zanima kako vaš sajt izgleda kada mu se pristupi sa nekog od različitih uređaja, to možete proveriti na ovom sajtu.   Mobilna verzija ili responsive dizajn   U suštini, sa aspekta Google-a i vašeg rangiranja,...

SMX Minhen 2015

  Kao i prošle godine naš tim drži prezentaciju na najuglednijoj svetskoj SEO konferenciji – SMX. Prezentacija našeg CEO-a Dejana Petrovića, The Fine Art of Link Earning, je oduševila sve prisutne, uključujuci i najpoznatijeg svetskog SEO stručnjaka Rand Fishkin-a. One of the best decks on link earning I’ve seen http://t.co/1mECtaV5Ju from @dejanseo — Rand Fishkin (@randfish) March 17,...