Otvorena Kancelarija Brisbane Digital doo u Beogradu!

Posle više od 8 godina poslovanja u Srbiji, naš tim posle Inđije, i Novog Sada, otvara kancelariju i u glavnom gradu. Beograd je ne samo glavni gradi Srbije, več i prirodni centar Jugoistočne Evrope. Iako se 90% klijenata Brisbane Digital-a nalazi van granica Srbije, postoji više razloga za naše prisustvo u Beogradu. Već nekoliko godina poslujemo i sa domaćim klijentima, na ovaj način ćemo moći da ostvarimo bolju komunikaciju. Veliki broj stranih i domaćih firmi ima svoje centrale u Beogradu, na ovaj način ćemo im biti bliži. I na kraju, Beograd ima najveću koncentraciju stučne radne snage, a to će nam dosta značiti pri popunjavanju specivičnih, stručnih pozicija. Kancelarija se nalazi na adresi Vladimira Popovica 38-40, Novi Beograd, a zanimljivo je da se u istoj zgradi nalazi i Ambasada Australije....
E-commerce SEO: Optimizacija online prodavnica

E-commerce SEO: Optimizacija online prodavnica

Razvojem interneta, ali i različitih sistema naplaćivanja poput PayPal-a, online shopping je kako u svetu tako i kod nas u konstantnoj ekspanziji. U poslednje vreme, sve češće možemo videti vesti kako se smanjuje broj klasičnih prodavnica, kao posledica sve veće online kupovine. I to je veoma razumljivo. Online prodavnice imaju mnogo prednosti: mogućnost kupovine u istom trenutku kada ste nešto poželeli da kupite, ušteda vremena, mogućnost da u kratkom roku uporedite cene sa više različitih izvora. Sa druge strane, samim prodavnicama je takođe isplativije. Nisu im potrebni lokali, dovoljno im je samo skladište i dostava (što povlači i manje zaposlenih), kao i 24-časovno radno vreme. Ipak, trenutno zbog nepoverenja u online kupovinu, kao i zbog nerešenog pitanja naplate preko PayPal-a u devizama, domaće E-commerce tržište još uvek nije dovoljno razvijeno, što je kako mana sa jedne strane, tako i prilika za sve one koji žele da se upuste u E-commerce biznis. Optimizacija online prodavnica ipak ima nekoliko specifičnosti, koje je razlikuju od optimizacije blogova, biznis prezentacija ili novinskih portala: Tehnički SEO Tehnički SEO, odnosno on site optimizacija online prodavnica je mnogo zahtevnija od recimo obične biznis prezentacije. Po pravilu E-commerce sajtovi imaju ogroman broj stranica (često i preko milion), što svakako otežava posao. Važno je voditi pažnju o tome koje su stranice indeksirane, kako optimizovati crawl budžet, da li se pojavljuju duplirani sadržaji (podešavanje canonical tag-a). Svaka stranica treba biti dobro on page optimizovana. Title tagovi treba da sadrže ključne reči ali istovremeno i da privuku potencijalnog klijenta da klikne baš na vaš rezultat u Google-u, a meta opisi moraju biti jedinstveni za svaku stranicu. Sadržaj Sadržaj stranica online...
Reklamiranje na LinkedInu: prednosti i mane

Reklamiranje na LinkedInu: prednosti i mane

Uz pomoć LinkedIn platforme možete da se povežete sa ljudima iz vaše profesionalne branše jednim klikom. Ali, LinkedIn je takođe moćna alatka za marketing. Vaša reklama na ovoj mreži može da dopre do preko 450 miliona ljudi iz celog sveta. Ipak, Reklamiranje na LinkedInu je specifičnije od drugih platformi na kojima imate tu mogućnost zbog toga što je usmereno ka jednoj određenoj niši – profesionalnoj. Ukratko, uplaćivanje reklame na LinkedInu je svima dostupno, ali ne koristi svakome. Neke od karakteristika i pogodnosti LinkedIn marketinga su te što ste u mogućnosti da svoju reklamu plasirate ciljnim grupama koje sami birate na osnovu posla kojim se bave, određenog departmana u kojem rade, veštinama koje poseduju, idustrije kojoj pripadaju, veličine kompanije u kojoj rade, stepena i vrste obrazovanja koje poseduju i tako dalje. Iako između reklamiranja na LinkedInu i Google AdWords reklama postoje određene sličnosti u smislu načina postavljanja reklama, parametara, praćenja performansi, LinkedIn marketing je donekle skuplji. Zbog toga kompanija koja se odluči na ovaj vid reklame treba pre svega da se zapita da li će i koliko imati koristi od LinkedIna.     To se može videti iz nekoliko faktora: geografskog područja koje se “targetuje”, broja ljudi do kojeg reklama može da dopre, ukupnih troškova i toga šta, na kraju krajeva, želite da reklamirate. Važno je da budete sigurni da će vaša reklama imati publiku koja će za nju biti zainteresovana i koja će na nju da klikne. Drugim rečima, da se reklamirate pravoj ciljnoj grupi. U tom duhu, jedan primer dobrog, odnosno pogrešnog izbora ove platforme za reklamiranje: kompanija biznis konsultanata i restoran. Restoran neće, ili će jako teško...
Šta nam govori lista 100 najgledanijih YouTube video snimaka

Šta nam govori lista 100 najgledanijih YouTube video snimaka

YouTube je jedan od najkorisnijih sajtova na internetu. Na njemu je moguće uživo emitovati i gledati program, moguće je naučiti razne veštine (pogledajte samo ovu neverovatnu priču), ali svakako se koristi i za zabavu i opuštanje. I upravo ukoliko pogledamo listu 100 najgledanijih video snimaka, možemo doći do zaključka da se YouTube najviše koristi za zabavu. Ubedljivo najgledaniji (ili najslušaniji) su muzički video spotovi Muzika je ono što se najviše traži na YouTube-u. Od 100 najgledanijih video snimaka, čak 92 su muzički spotovi. Što se tiče žanrova, pop muzika dominira, a prate je EDM i latino/reggaeton. Prvi na listi je i dalje “Gangnam Style” sa skoro 2.8 milijarde pregleda (pored ovoga Psyjeva pesma “Gentleman” se takođe nalazi na listi), dok je sledeći na listi Wiz Khalifa u duetu sa Charlijem Puthom (pesma iz filma “Fast and Furious”) – “See you again”, a potom slede Justin Bieber sa pesmom “Sorry” i Bruno Mars – “Uptown Funk”. Mnogi izvođači se pojavljuju na listi više od jednom, poput recimo Taylor Swift koja zauzima šestu i sedmu poziciju, ali ipak dominiraju Justin Bieber i Shakira koji se na listi nalaze po 5 puta. Posle muzičkih spotova, najgledaniji je program za decu Ko god ima decu zna koliko ona vremena provode uz YouTube. I čak i u ovom slučaju muzika dominira. Među najgledanijim dečijim snimcima nalaze se kompliacije dečijih pesmica na engleskom: “Wheels on the bus plus lots more nursery rhymes”, “Johny Johny Yes Papa and Many More Videos”, pesma iz Diznijevog crtanog filma“Frozen” – “Let it go”, Gummy Bear pesmica, i zanimljiva pesma na španskom El Pollito Pio. Pored dečijih pesama, izuzetno popularni...
Poslednjim novinama koje uvodi, Pinterest postaje Shazam za slike

Poslednjim novinama koje uvodi, Pinterest postaje Shazam za slike

Pinterestov tim bio je izuzetno vredan u proteklom periodu, što je rezultovalo dvema novinama, koje će značajno uticati kako na način na koji gledamo slike na internetu, tako i na samu popularnost Pinteresta. Što se desktop verzije tiče, pretraživač je od sada dostupan i u vidu Chrome ekstenzije, a uz pomoć njega ćete pozicioniranjem kursora na sliku moći da pronađete povezane i slične ideje i proizvode. Dodatni plus je to što pretraga neće biti ograničena samo na povezane fotografije na Pinterestu, nego će vas upućivati i na druge sajtove u cilju većeg izbora onoga što tražite. Ukoliko vam se svidi neki proizvod koji ne možete da priuštite, klikom na ekstenziju otvoriće vam se slike sličnih a jeftinijih proizvoda. Ova Pinterestova ekstenzija je za sada dostupna samo za Chrome browser. Ukoliko pak želite da pretrage vršite preko svog telefona to možete da radite koristeći aplikaciju Pinterest Lens. Dodatna pogodnost je što možete da pretražujete i tako što telefonom uslikate proizvod koji vas interesuje (od cipela do nameštaja) i potom kliknete na ikonicu crvene kamere. Aplikacija će vas odvesti do sličnih proizvoda koje su korisnici Pinteresta podelili, ali ćete takođe dobiti informacije o mestima na kojima se oni prodaju. Pretragu možete vršiti i uz pomoć postojećih fotografija sa svog telefona. Ipak, kada je reč o Lens aplikaciji imajte na umu da ona još uvek nije savršena i trenutno možda neće moći da prepozna baš sve što tražite (baš kao što ni Shazam ne može prepoznati baš svaku pesmu). Dok čekamo da se usavrši, ono u čemu ne omašuje su modni predlozi i recepti, po rečima jednog od menadžera u Pinterestu. Pinterest...
7 pitanja sa kojima se SEO/PPC agencije najčešće susreću

7 pitanja sa kojima se SEO/PPC agencije najčešće susreću

Svako ko se odluči za digitalni marketing ima određena očekivanja koja se tiču brzine kojom će rezultati biti vidljivi, uspešnosti čitave kampanje i, na kraju, koristi koju će imati od celokupnog poduhvata. U ovom tekstu vam naš specijalista za tehnički SEO, Dragan Grubački, odgovara na najčešće postavljana pitanja i razjašnjava nedoumice koje klijenti imaju. 1. Kako da budemo prvi na Guglu?   Veoma lako ako ste poznati brend, imate dobar sajt sa dobrim sadržajem i nemate konkurenciju. Ako niste, onda su vam ciljevi sledeći: da postanete poznati brend,  da napravite dobar sajt, da osmislite dobar sadržaj i nadmašite konkurenciju. Biti prvi za odredjenu ključnu reč je odlično, ali nemojte smetnuti sa uma da je vaš pravi cilj da prodate vašu uslugu ili proizvod.  Tako da više pažnje treba posvetiti vidljivosti vaših stranica kod ciljane publike, tj. vaših kupaca. Na primer ako ste zubar u Beogradu i rangirate se kao prvi za upit “zdravi zubi”,  hiljade poseta sajtu iz Niša neće vam izmamiti osmeh na lice. 2. Kada će se videti efekti SEO kampanje?   Za svakog klijenta predviđanja su različita, razlikuju se potencijal i kampanje od sajta do sajta. Iskren i tačan odgovor je nekoliko meseci, Gugl u zavisnosti od teme ipak daje prednost starim proverenim sadržajima. O tome je dobar članak napisao moj poštovani kolega Mudrić (http://brisbanedigital.rs/koliko-je-potrebno-vremena-da-se-nadjete-na-prvoj-strani-google-rezultata). Ono što bih ja istakao je da se dobre SEO kampanje odvijaju na nekoliko frontova. Uočavanjem “low hanging fruits” moze se brzo doći do rezultata što ublažava efekat čekanja i ubrzava dostizanje dugoročnih ciljeva. Isto tako jednom zauzete pozicije uz malo održavanja mogu da se dugo zadrže i vremenom višestruko isplate...
Koliko je potrebno vremena da biste se našli na prvoj strani Google rezultata?

Koliko je potrebno vremena da biste se našli na prvoj strani Google rezultata?

Postoje samo dva pitanja koja apsolutno svaki potencijalni klijent postavi prilikom interesovanja za naše SEO usluge. Jedno je: “Koliko će to nas da košta?”, a drugo: “Koje vreme je potrebno da bismo se našli na prvoj strani (ili u top X) rezultata?”. Naš odgovor na ovo drugo pitanje je uvek bio da to zavisi od konkurencije, trenutne SEO vrednosti klijentovog sajta kao i količine posla koji će u međuvremenu biti obavljen, ali da rezultate uglavnom ne bi trebalo očekivati pre 3 – 6 meseci. Koliko god da je na ovo pitanje nezahvalno odgovarati, ono je i potpuno opravdano i logično. Klijent želi da mu se investicija što pre isplati, ali želi i da odredi trenutak u kojem će napraviti procenu da li sve ide u smeru u kome se nadao. Problem je što su klijenti čuli za pojam SEO-a i imaju predstavu da je to nešto što jednostavno odradite na svom sajtu i budete prvi  za željenu pretragu. Neki klijenti ne očekuju da budu prvi, ali očekuju da budu u prvih pet. Čak ni u toj želji nema ništa sporno, međutim ono u što klijenti ne žele da veruju jeste vreme koje je neophodno da se ti rezultati postignu. U želji da na što egzaktniji način ponudi odgovor za ovakvo pitanje, poznati svetski SEO alat, AHREFS uradio je jedno sjajno istraživanje. Analizirali su nasumično odabranih dva miliona ključnih reči, i stranice koje se rangiraju za te ključne reči. Rezultati nisu nimalo ohrabrujući za vlasnike sajtova. Koliko su stare stranice koje se nalaze među prvih 10 rezultata U proseku starost stranica (povedite računa da se ovde ne govori o sajtovima, nego...
SEO problemi: Crawl Budget i indeksiranje velikih sajtova

SEO problemi: Crawl Budget i indeksiranje velikih sajtova

U proteklom periodu, pisali smo o indeksiranju sajtova i promenama koje Google uvodi u vezi sa indeksiranjem prvo mobilnih pa tek onda desktop verzija sajta. Ovaj tekst bi se mogao smatrati dodatkom tog članka koji govori o pojmu “Crawl Budget”. Kako bi sve bilo jasnije, za početak ćemo objasniti kako indeksiranje uopšte funkcioniše. Kako Google indeksira stranice Google-ov program koji se naziva Googlebot, pretražuje (možemo se izraziti i češlja) redom stranice koje ima u svojoj listi sajtova koje treba pregledati. Svaki link na koji naiđe on stavlja na tu istu listu, te svi ti linkovi na koje je Googlebot naišao, takođe dolaze na red za češljanje. Ovaj proces se naziva Crawling (u bukvalnom prevodu gmizanje, jer se Googlebot još naziva i spider, odnosno pauk). Naravno, Google ovo ne radi jednu po jednu stranicu, već se sve odvija u velikom broju paralelnih Googlebot konekcija. Sve informacije koje Googlebot tom prilikom pokupi sa jedne stranice, on beleži u svoju bazu podataka koja se naziva index, i koja se koristi kako bi Google mogao da prikaže rezultate za željenu pretragu. Kako brže i lakše indeksirati novu stranicu, kao i proveriti da li je neka stranica indeksirana, možete pročitati u ovom članku. Crawl Budget Crawl budget određuje koliko stranica Google može i želi da pregleda na vašem sajtu u jednom “naletu” odnosno tokom jednog crawl-a (češljanja). Crawl budget je drugačiji za svaki sajt i on zavisi od Crawl rate limit-a i Crawl demand-a. Crawl rate limit (granična stopa češljanja) predstavlja broj simultanih paralelnih konekcija koje Googlebot koristi dok češlja vaš sajt. Google ne želi da optereti vaš server, ali ni da uzaludno troši...
Facebook uvodi novinu preko koje možete i da zaradite!

Facebook uvodi novinu preko koje možete i da zaradite!

Kompanija Facebook je odlučila da dozvoli ubacivanje reklama u video sadržaje koji se dele na ovoj društvenoj mreži, a zaradu će moći da ostvare i oni koji video objave. Izvori iz ove kompanije navode da će u narednom periodu biti testiran „mid-roll“ format reklamiranja, koji će omogućiti pojavljivanje reklame u klipu nakon 20 sekundi od početka gledanja, a biće moguć samo u onim videima koji traju minimum 90 sekundi. Za sada je poznato da će Facebook zaradu od reklame deliti sa korisnicima koji video objave, dajući im 55% od zarade. Važiće ista pravila kao i za platformu YouTube koja dominira ovom vrstom reklamiranja.     Facebook je pre nekoliko godina počeo da agresivnije nudi video sadržaje svojim korisnicima i objavljen je podatak da su do 2016. godine članovi ove mreže dnevno gledali 100 miliona sati video sadržaja. Prošle godine Facebook je dozvolio kreiranje sponzorisanih videa, od čega je najveću zaradu ostvario Buzzfeed Tasty. Ukoliko novi plan reklamiranja uspe, mnogi korisnici koji objavljuju video sadržaje imaće realne šanse da zarade preko Facebooka. Izvor: Recode...
Promene u načinu na koji Google indeksira stranice

Promene u načinu na koji Google indeksira stranice

Nedavno je na Google-ovom zvaničnom blogu objavljena vest kako bi od sada Google prilikom indeksiranja stranica mogao da “favorizuje” mobilnu verziju vašeg sajta, za razliku od dosadašnje prakse, kada je favorizovana desktop verzija. Za one koji nisu upoznati sa SEO terminologijom, pokušaćemo da objasnimo prostim rečima. Šta je to Google Indeks Google indeks je baza podataka svih stranica koje je Google uspeo da pregleda. Prostim rečima rečeno,  Google pretražuje sve stranice do kojih može da dođe, pregleda ih, i upisuje u svoju bazu podataka sve što je tamo pronašao. Na osnovu te baze podataka uz nekih prbližno 200 faktora koje uzima u obzir, Google rangira i prikazuje svoje rezultate prilikom vaše pretrage. Ukoliko vaš sajt nije indeksiran, on naravno ni nema sanse da se nadje u Google rezultatima. Koje stranice su indeksirane a koje nisu Pa prvo, da bi Google uspeo da indeksira određenu stranicu, mora do nje nekako da dođe. Potom ona mora biti čitljiva Google-u, i tek onda Google “pregleda” vašu stranicu i beleži je u indeks. Postoji nekoliko slučajeva kada Google neće indeksirati vaš sajt ili pojedinu stranicu: postavljanjem noindex taga na stranicu robot.txt fajl može blokirati indeksiranje određene stranice ili sajta Ukoliko je sajt zbog neetičkih SEO metoda penalizovan od strane Google-a, on takođe neće biti indeksiran. Iz nekog razloga Google ne uspeva da “čita” vaš sajt (klasičan primer su sajtovi napravljeni u Flash-u) Prve dve tačke na ovoj listi omogućavaju vama da sprečite Google da indeksira one stranice koje ne želite da se nađu u rezultatima Google pretrage (kao što su recimo stranice za logovanje administratora sajta i slično) Kako znati da li je...