Brisbane Digital VIP Prezentacija u Beogradu

KAKO BITI PRVI NA GOOGLE-u?

Gostovanje Dejana Petrovića u Beogradu 21. i 25. Jun 2013.

 

Dejan Petrović, globalni inovator u oblasti optimizacije internet pretrage, osnivač kompanije Brisbane Digital, jedne od najuspešnijih SEO/SEM kompanija u Australiji i jedne od vodećih u svetu, koja je svoje predstavništvo ima i u Srbiji, održao je prezentaciju za predstavnike medija i kompanija u Beogradu o najnovijim tendencijama u ovoj oblasti.

Na prezentaciji za medije, bilo je prisutno više od 20 predstavnika najvećih medijskih kuća i uticajnih web portala koji se bave informacionim tehnologijama – Blic, Politika, Pregled, Biznis i Finasije, IT Market, PC Press, Polarotor …

Sa predstavnicima medija Dejan je strpljivo odgovarao na sva pitanja koja se tiču budućnosti SEO-a u Srbiji.

Prenosimo odgovore na neka od njih:

 

Koliko je važno biti vidljiv na Google-u?

Od izuzetne je važnosti da budete vidljivi na Google-u. 90% prometa za određenu ključnu reč ide na prvu stranicu Google pretrage, a 36% od ukupnog prometa zauzima prvi rezultat na Google stranici. SEO je važan deo marketing miksa, koji povezuje sve ostale njegove delove i maksimizira njihov pojedinačni efekat.

Mi smo to testirali na slučaju naše vlastite kompanije Brisbane Digital (odns. Dejan SEO u Australiji). Počeli smo kao mala kompanija, od 5 – 6 zaposlenih. Koristeći SEO metode, visoko smo se pozicionirali na Google-u i svi su verovali da smo velika kompanija. Tako su počeli da stižu veliki poslovi, klijenti kojima smo uvećavali vrednost njihovog biznisa pomerajući ih na skali Google pretarge. Što ste više pozicionirani na Google-u, ne samo da povećavate broj poseta na vašem sajtu, već jačate i vaš brand image i reputaciju. Imali smo u našoj praksi slučaj da je kompanija zaradila 1.2 miliona dolara jer se  pomerila samo za 1 poziciju na Google –u!

Onaj koga je Google odabrao da bude broj 1, taj je bitan!

Dejan Petrovic prezentacija

Kako ocenjujete SEO u Srbiji?

Ja sam poslovni čovek i odlučio sam da uložim svoj novac u Srbiju, otvaranjem predstavništva Brisbane digital, a ja to ne radim tek tako lako.

Budućnost SEO-a u Srbiji je u kombinovanju od taktičkog i strateškog pristupa. Čini mi se da je u Srbiji SEO i dalje na nivou taktike, a da bi smo pobedili na tržištu potrebno je mnogo više od toga. Potreban je balans između strategije i taktike.

Ja vidim Srbiju kao plodno tlo za razvoj poslovanja na internetu i želim da budem prvi koji će pomoći velikim firmama u Srbiji da se dobro plasiraju na Google-u. Sad je vreme za to, jer ako sada krenu sa agresivnim pozicioniranjem, za 3 godine ih više niko neće stići. Formula uspeha na internetu je krenuti rano, raditi agresivno i bez prestanka, a u Srbiji je sada šansa za to.

Pogledajte Ebay i Amazon – oni su krenuli rano, radili su agresivno, uložili su silne novce u development, u optimizaciju, sadržaj … i to je  proces koji se isplatio i daje dobre rezultate. Ja prepoznajem izvanrednu šansu, ne samo za mene da se proširim, nego da pomognem drugim kompanijama da postignu taj isti nivo, da postanu bitni igrači ne samo u Srbiji već i u regionu.

 

Od kada je Brisbane Digital u Srbiji?

Kompanija Brisbane Digital u Srbiji posluje od 2012. godine gde nudi usluge kreiranje strategije optimizacije, Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Marketing (SEM), Web design, optimizaciju konverzija (pretvaranje što većeg broja poseta nekoj stranici u kupovinu) i druge, a sve u cilju pozicioniranja kompanije u sam vrh Google pretrage. Servisiramo preko 200 klijenata kojima pomažemo da ostanu na 1 stranici Google-a!

Posebna pogodnost kompanije Brisbane digital za klijente u Srbiji je ta što besplatnu analizu svog Web sajta mogu dobiti svi. Jednostavnom posetom na sajt Brisbane Digital i ukucavanjem naziva vašeg sajta i ključnih reči za pretragu, možete dobiti savete od vrhunskog tima SEO, SEM stručnjaka Brisbane digital-a i besplatno testirati kvalitet vašeg sajta.

 

VIP prezentacija BelgradeKoji su to alati koje koristite u optimizaciji sajtova?

Osnove optimizacije na internetu su vrlo jednostavne. Čak i Google ima na svom sajtu pdf koji svako može sam da pročita i uradi optimizaciju svog sajta. Međutim, tu dolazi do izražaja razlika između strategije i taktike koju svi imaju i svi mogu da nauče. To je razlika između nas i nekih drugih kompanija. Mi imamo više strateški pristup u radu od taktičkog.

Da li Brisbane digital doživljavate kao softversku ili softversko-humanu kompaniju?

Da kažemo da kombinacija ljudskog intelekta i ljudske kreativnosti i mašinskog obrađivanja podataka daje neke najoptimalnije rezultate.  Ljudi su skupi, mašine su jeftine, ako ćemo tako da izrazimo. Moji klijenti kad dođu, hoće da cene budu na mestu. Ako će neko sedeti dva dana da radi, to će ispasti skupo ,mi  zamenimo taj neki rad sa mašinom, a ljudi se posvete kreativnom radu i razmišljanju i edukacijom o klijentovom sistemu,o  njihovom  biznisu  i načinu rada. Mi imamo vremena da otkrijemo sve te stvari koje nam  omogućavaju da se fokusiramo tamo gde treba. Da se ne radi sve odjednom nego kao Pin Point aktivnost.

 

Da li su domaće kompanije spremne da iskorače napred po pitanju optimizacije i da li su spremne da daju novac da bi bile bolje vidljive na Google-u?

Oni  prvi koji se odvaže da urade to, njihova nagrada će biti toliko velika da će svi početi da ih kopiraju. Oni će biti lideri i dobiće skoro nepravednu prednost u odnosu na njihovu konkurenciju, tako da će biti jako teško stići ih, a svi oni koji kasnije krenu da optimizuju svoje sajtove imaće veliki teret na vratu da se izbore sa njima. To je domino efekat u suštini. Kad jedan krene, kad uspe, svi će drugi kopirati.

 

Mi stupamo na snagu sada, krenuli smo sa radom i to će pokrenuti tržište u Srbiji, ne samo za firme koje traže SEO kompanije nego će i  postojeće SEO kompanije imati jednog zanimljivog konkurenta koji radi stvari malo drugačije, a ljudi će krenuti da gledaju na SEO kao na nešto ozbiljno, ne samo kao neku taktiku da se nešto reši na brzaka.

 

Kog klijenta vašeg biste izdvojili, kao uspešan primer SEO optimizacije na evropskom kontinentu?

Grupon – apsolutno. Sa njima smo  sarađivali direktno, sa njihovom kancelarijom u Nemačkoj pošto su oni tamo bazirani. Sarađivali sa CEO-om u Gruponu, gospodinom Den Klarkom, koji je znao mnogo o SEO-u i znao  je vrednost koju on nudi . On me je kontaktirao preko skajpa, neformalno i  počeli smo sa vrlo malom kampanjom.  Kad su oni  osetili kvalitet rada koji mi nudimo, dobijali smo sve više i više budžeta, dok  nismo došli do te neke tačke kada su oni stvarno bili zadovoljni  količinom rada i rezultatima koje smo pravili za njih.

Na prezentaciji za kompanije – okupili su se predstavnici preko 30 velikih domaćih advertising i digital agencija u Srbiji, kao i predstavnici korporativnog sektora, menadžeri iz uticajnih kompanija, veliki strani investitori sa kojima je Dejan razmenio iskustva i svakom pojedinačno dao savete kako da budu uspešniji na Google-u.

Prezentacija za medije

Prezentacija za kompanije