Gostujući Autor: Novi servis za procenu kvaliteta onlajn sadržaja

Kao pisci, čitaoci, izdavači i urednici mi smo svedoci velike proliferacije onlajn sadržaja, podjednako dobrih i loših. U ovakvoj situaciji, svakako su nam potrebni novi alati i servisi koji će proceniti te sadržaje.

Tim sastavljen od troje poznavalaca internet tehnologija u različitim oblastima, Ilija Šuša, Dragutin Miletić i Dejan Nikolić, udružili su snage, svoje iskustvo i znanje, i kreirali Author Insights, web analitički servis dizajniran da poboljša onlajn izdavaštvo i sam onlajn sadržaj.

U intervjuu za startit.rs, Dejan Nikolić, urednik velikog broja onlajn i štampanih magazine sa iskustvom u web analitici, objasnio je da servis koristi compound metriku tj. Content Performance Indicator (Indikator za analizu sadržaja – CPI). Kada servis prikupi infromacije sa socijalnih mreža i sa sajtova gde je sadržaj objavljen (click streams), iskoristiće različite pokazatelje (različite vrednosti koje opisuju učinak teksta ili aktivnost autora na sajtu)  da sortira te podatke. Kompleksan algoritam će potom klasifikovati te podatke i kreiraće formula na osnovu njih, a mi ćemo, nakon toga, dobiti broj između 0 i 1000, tj. Indikator za analizu sadržaja (CPI). Brojevi iznad 500 nam pokazuju da autor povećava i doprinosi kvalitetu standarda teksta, i samim tim poboljšava i sadržaj na sajtu. Ako je broj manji od 500, autor snižava taj kvalitet.

Pitanje je – kako će ustvari nama Author Insights da pomogne?

Nikolić je u istom intervjuu istakao da trenutno, po njemu, postoje dva problema – na prvom mestu je onlajn izdavaštvo koje koristi reklamni model da proceni učinak teksta (koristi osnovnu metriku kao što je broj pregleda stranice ili broj novih korisnika), dok, sa druge strane, i autori imaju problem sa načinom plaćanja, pošto su plaćeni po takozvanom data-driven modelu. Prema osnivačima, Author Insights će moći da zadovolji sve potrebe, i pisaca, i izdavača i urednika.

Na primer, urednici će biti u mogućnosti da vide učinak svojih pisaca kada su u pitanju različite teme i oblasti, kao i da prate njihov rad na veoma lak način, rekao je NIkolić.

Payformance modul omogućava brzu kalkulaciju bonusa i honorara zasnovanih na učinku i ostvarenom CPI.  Audience modul vam daje uvid u to koja publika (demografija, brand affinity) prati svakog od autora. AuthorSearch omogućava da na lak način dođete do autora koji je idealan za sadržaj koji vam treba.”

Kada je u pitanju poslovni model, saradnja sa izdavačima će biti po modelu B2B. Tim takođe radi i na freemium modelu, kao i na modelu subscription fee koji će omogućiti marketinškim agencijama i agencijama za odnose sa javnošću da analiziraju sadržaj. Nikolić je takođe istakao da će poslovni model biti kreiran i ponudjen kada oni dobiju procene i potvrdu o funkcionalnosti samog modela (proof of concept) od  približno 30 sajtova i 500 autora.  Te informacije bi trebalo da dobiju do kraja meseca.

Mi smo bili zainteresovani da saznamo kako Author Insights može da pomogne piscima, i evo kako je Nikolić odgovorio:

Author Insights omogućava autorima da preuzmu svoju karijeru u svoje ruke i ne samo da mogu da prate koliko zarađuju već i da vide zašto toliko zarađuju i to po modelu do kojeg smo došli posle razgovora sa stotinama autora i urednika.”

To nije sve što Author Insights nudi piscima. Na primer, ako vi pišete za više magazina i novina, ili internet sajtova u najširem smislu, moćićete da vidite učinak svakog pojedinačnog teksta nezavisno od toga gde je tekst objavljen. Međutim, da biste to videli, izdavač mora da bude deo mreže Author Insights, što on može lako i da postane, i to besplatno.

“Najbitnije je da (autori) znaju da će njihov rad biti vrednovan po mnogo više faktora od sada uobičajenih pageviews, na primer, i da smo se ovim modelom najviše približili kvantifikaciji kvaliteta nekog sadržaja u kontekstu sajta ili cele grane sadržaja.”

Servis je start up  i još uvek finansiran sopstvenim sredstvima, i naravno, rad je u toku.

Iz ugla jednog pisca, ideja je odlična. Piscima su potrebni novi alati koji će proceniti njihov rad na najbolji način i servis koji će da održava standard kvaliteta onlajn tekstova, a kako je Nikolić rekao u privatnom razgovoru, oni će nam i ponuditi taj standard.

Sve u svemu, ovo su odlične vesti, no trebalo bi da sačekamo i da vidimo kako će se servis razvijati, pa nadajmo se da ćemo biti pozitivno iznenađeni. Meni bi svakako pomogao u mom poslu.