7 pitanja sa kojima se SEO/PPC agencije najčešće susreću

7 pitanja sa kojima se SEO/PPC agencije najčešće susreću

Svako ko se odluči za digitalni marketing ima određena očekivanja koja se tiču brzine kojom će rezultati biti vidljivi, uspešnosti čitave kampanje i, na kraju, koristi koju će imati od celokupnog poduhvata.

U ovom tekstu vam naš specijalista za tehnički SEO, Dragan Grubački, odgovara na najčešće postavljana pitanja i razjašnjava nedoumice koje klijenti imaju.

1. Kako da budemo prvi na Guglu?

 

Veoma lako ako ste poznati brend, imate dobar sajt sa dobrim sadržajem i nemate konkurenciju. Ako niste, onda su vam ciljevi sledeći: da postanete poznati brend,  da napravite dobar sajt, da osmislite dobar sadržaj i nadmašite konkurenciju. Biti prvi za odredjenu ključnu reč je odlično, ali nemojte smetnuti sa uma da je vaš pravi cilj da prodate vašu uslugu ili proizvod.  Tako da više pažnje treba posvetiti vidljivosti vaših stranica kod ciljane publike, tj. vaših kupaca. Na primer ako ste zubar u Beogradu i rangirate se kao prvi za upit “zdravi zubi”,  hiljade poseta sajtu iz Niša neće vam izmamiti osmeh na lice.

2. Kada će se videti efekti SEO kampanje?

 

Za svakog klijenta predviđanja su različita, razlikuju se potencijal i kampanje od sajta do sajta. Iskren i tačan odgovor je nekoliko meseci, Gugl u zavisnosti od teme ipak daje prednost starim proverenim sadržajima. O tome je dobar članak napisao moj poštovani kolega Mudrić (http://brisbanedigital.rs/koliko-je-potrebno-vremena-da-se-nadjete-na-prvoj-strani-google-rezultata). Ono što bih ja istakao je da se dobre SEO kampanje odvijaju na nekoliko frontova. Uočavanjem “low hanging fruits” moze se brzo doći do rezultata što ublažava efekat čekanja i ubrzava dostizanje dugoročnih ciljeva. Isto tako jednom zauzete pozicije uz malo održavanja mogu da se dugo zadrže i vremenom višestruko isplate ulaganje.

3. Zašto nam se rangira jedna stranica a ne ona koju mi želimo?

 

Razlozi za to mogu biti razni: od internog linkovanja, eksternog linkovanja, dupliciranog sadrzaja, nepostajanje relevantije stranice za dati upit itd. Ukoliko utvrdite razlog popravite stranicu ali nemojte po svaku cenu insistirati na rangiranju druge strane, nekad je pametnije prilagoditi tu stranicu (koju je Gugl odabrao) vašim željama.

4. Koje su osnovne razlike između organskih (SEO) i plaćenih (PPC) rezultata?

 

Organske pozicije bira Guglov algoritam na osnovu svojih ranking parametara (relevantan i kvalitetan sadržaj je najjači signal) dok se plaćene pozicije, naravno, kupuju. Upravo iz tog razloga ljudi pretežno klikću na organske rezultate jer im više veruju.

Flat design line concept - Start up & Business

5. Da li postoje sajtovi kojima više odgovara jedan od ta dva tipa kampanje?

 

Mislim da to nije do sajta nego do vas i para. Ako nemate para da ulažete u sajt onda PPC nije za vas 🙂 . SEO kampanju je ipak moguće da radite sami i da trošite samo svoje vreme.

6. “Ja nikad ne klikćem na Gugl oglase”. Da li iko klikće na Google oglase?

 

Naravno, procenat ljudi koji klikne na reklamu se razlikuje od upita do upita, ali nemojte zaboraviti da puno ljudi klikne na neki od Guglovih sajtova gde se opet nagleda reklama (YouTube, mape, slike, itd). Ovaj slajd od Renda Fiškina slikovito to i prikazuje:

adwords

7. Da li Adwords utiče na SEO?

 

Direktno ne utiče, ali posredno je to moguće: npr. brend kampanja će uticati na veću pojavu pretraga za ime brend, što je jedan od pozitivnih signala Guglu za organsko rangiranje.